2 Mart 2016 Çarşamba

Ramen Tarifi

Malzemeler:
  • bir paket ramen (ben büyük paket bulduğumdan yarısını kullandım)
  • ton balık konserve(isteğe bağlı)
  • tavuk suyu( dana eti,kemik suyu,çeşitli sebze suları...ramenin suyu önemli lezzet açısından.koreliler genelde balık suyu kullanıyor.)
  • 1 yumurta(ben ilk defa kullandım yumurtayı.daha önce denememiştim ama keşke deneseymişim çok yakışıyor.)
  • közlenmiş kırmızı biber (Bu tamamen benim uydurmam.Tabak güzel, renkli görünsün diye)
  • acı biber, zencefil,karabiber,tuz(istediğiniz baharatları ekleyip çıkarabilirsiniz)
  • bunun yanında yeşil soğan( Olmazsa olmazıdır ama bende yoktu koyamadım), mısır( Ben sevmedim içinde bu yüzden kullanmadım.)kullanabilirsiniz.


Yapılışı:

İlk önce yumurtayı haşladım hazır olsun diye.

Tencereye ramen suyunu koyup kaynamasını bekledim.

Benim yiyeceklerim pişmiş olduğundan direk rameni pişirdim ama siz eğer çiğ sebze koymak isterseniz önce onları pişirmelisiniz.

(örn. kuru soğanı, ıspanağı pişirmek isterseniz önce sebzeleri pişirin.Çünkü ramen çok çabuk pişiyor.Ayrıca bu sebzeleri haşladıktan sonra kenara alıp en son tabağınıza rameni koyduktan sonra sebzeleri tabağın üstüne eklemelisiniz.Tabi bu görsellik açısından yapılıyor."Amaaaan ne uğraşacam" derseniz de zaten gene yemeden önce karıştırıyorsunuz.)



Tenceredeki suya baharatları ve ben ton balığının yağını ve de suyunu ekledim. Böylece balık suyu tadını biraz vermiş oldu.

Su kaynayınca rameni ekledim ve hafifçe karıştırdım(çok fazla karışmazmış ramen). Üç dakika bekledim ve ramenim oldu.(benimki olamadı. Aldığım bu marka ramen biraz geç pişti.)




Ramenimin üç dakikasını beklerken diğer yiyecekleri doğradım. Ton balığı, közlenmiş kırmızı biber(hazır aldım ben), haşlanmış yumurtayı kaseye koymak için hazır hale getirdim.






Büyük kaseye önce rameni koydum.Üstüne malzemeleri ekledim. 


Rameni çatalla değil çubukla yiyin.Çatalla yemek çok daha zor.Çubuklarımı unuttuğum için rameni  kaseye koyarken elimi yaktım ve uzun sürede koyduğum içinde soğudu. Çubuklarla daha kolay alınıp daha kolay yeniliyor. Ben tutamam demeyin birkaç pratikten sonra alışırsınız, benim 3 yaşındaki yeğenim beni kıskanıp patates yedi. Siz mi yapamayacaksınız!!!

Ramen acı ve ağzınızı yakacak kadar sıcak yenir. Kesinlikle bekletmeyin şişiyor ve korkunç oluyor.

Yanında turşuyla harika oluyor, hele kimçiyle mükemmel( merak etmeyin kimçi tarifi de vereceğim.)!!!

Özellikle hazır ramen tozlarını kullananlara uyarım. Sonunda suyuna ekmek doğrayıp yiyin yoksa mideniz de ağrı hissedebilirsiniz. Yani midenize oturmasın! Katkı maddeleri neticede. 
Koreliler en son suyuna bap koyup, kaşıklayıp yerler. Bap yerine ekmek de mideyi aynı şekilde rahatlatıyor.


Ramen hakkında aklıma gelen dipnotlar bu kadar!Tencereye rameni koymadan önce Goo Joon Pyo(Boys Over flower) gibi kıtır kıtır yemeyi unutmayın.Nedense her seferinde aklıma gelir

Sizde kendi rameninizi  deneyin. AFİYET OLSUN!

1 yorum:

  1. vayyyy ilk tarifin gelmis ben mutlaka denerim de bakalim nezanam firsatim olur..😄yeni tarifler icin size kolay gele

    YanıtlaSil