21 Şubat 2016 Pazar

En Beğendiğim Kore Dizileri

Sıralama 1.sırada Secret Garden var.Diğerleri de hepsi 2. sırada  çünkü hepsi güzel!! Secret Garden, ilk göz ağrım elbette önceliği olacak.

1. Secret Garden

Benim ilk kore dizim olduğundan biraz ayrıcalıklı çok çok çok ÖZEL bir dizi.

Bunların da etkisi var AMA



  •  sözleriyle
  • ost larıyla(dizi müzikleri demek)


  • gerçekçi yaklaşımıyla(fantastik kısmı hariç )


  • komik tavırlar

hüzünlü anları

moda eşofmanları

  • beklenmedik cevap ve davranışlar


  • zenginliği ve fakirliği en iyi şekilde anlatmaları


  • empati kurmaya çalışmalarıyla


  • oska sıyla



  • Tabi ki oyuncuların başarılı olmalarına daha gelemedim bile.En iyi replik ve fotoğrafları ararken " Ben napıyorum ya" dedim."Böyle bir diziyi tek kare fotoğreflarla mı anlatacam." İMKANSIZ!



Konusuna da kısaca değineyim. Zengin, asansör korkusu olan oğlan, fakir kimsesiz hayat mücadelesi içinde savaşan kız. Birbirlerini anlamaya çalışırken ruh değişimi yaşarlar. Off çok anlamsız demeyin asıl keyifli kısmı burası çünkü oyuncuların yetenekleri kanıtlanıyor. Bir de kuzen şarkıcı Oska mız var. Bir ara oska babetleri diye tutturmuştum,o derece tatlış.

Ben hayranım diyebilirim bu diziye. Kore  halkı da bu diziyi çok sevdi, bir çok dizide repliklerini verdiler.

İzlemelisiniz çingularım spoiler vermek istemiyorum.







2.A Gentealman Diagnet



Nerden başlasam diye düşünüyorum gerçekten! Bitmesini istemediğim, bitmesin diye kendime sınır koyup her gün bir bölüm (hap gibi) izlediğim dizi. Defalarca izledim hatta annemle de izlemişliğim var. Annem de beğenmişti.





 onlar birer F4 ACUŞİ!

Liseden arkadaş 4 erkek! Şimdi 40+ yaşındalar.İkisi mimar, biri avukat ve biri de playboy.Bilin bakalım kim evli? Playboy evli Aralarındaki en masum adam avukat, o da yazık dul.
Bu dört adamın aşkları, işleri, çapkınlıkları...falan falan işte. Ben sonsengnim(öğretmen)e bayıldım yalnız. Salak sakar hareketleri filan çok tatlı zaten Kim DoJin'de bunun için sevecek sanırım onu.
İşleri karıştıran Sem(öğretmenin kısaltılmışı) olacak.



Benim diziyi izleme nedenim bu banyo sahnesi. Hemen sapık demeyin yahu
Kızın salaklıkta tavan yaptığı bölümdü.Ben de böyle sakar,şaşkın,sürekli başına bela açan kızları sevdiğim için diziyi izlemeye karar verdim. 



Dizinin ilgi çeken sahnelerinden biri de başlarken kısa kısa sahnelerinin olması.İlk başta anlayamadım.Bu neydi şimdi dedim.Sonraları da en sevdiğim kısım oldu.Zaman zaman eskiye ,zaman zaman bugüne yönelik sahnelerdi. Mesela benim favorim sigarayı bırakmalarını anlattıkları bölümdür.


Erkekleri en iyi, gerçekçi anlatan dizi bence. Burda hepsinin sevdiği,seveni,sevgilisi ve karısı olsa da yoldan geçen mini etekli kadına nasıl baktıklarını görüyorsunuz! Gerçekçi değil mi!hehehe



 


Kim Do Jin'in muzipliği, Sem'in komiklikleriyle süslenmiş bir dizi.Platonik aşka bakışım değişti bu diziyle...


Dizide Cn blue üyesi Lee Jong Hyun'u gördüğünüze şaşırdınız mı?Neden bu kadar güzel ost ları var diye soracaksınız kendize.sormayın,cevabı burda.Sokakta söylediği love(saraghe) şarkısını annem bile uzun süre söyledi.Tabi o dalgasına söylüyordu ama iyimser düşünerekten ,beğenmiş ki aklında kalmış demek istiyorum.





3.l'm sorry, l love you




Ağlamak garanti Çingular! Ben normalde kolay kolay ağlayamam. Ben bile ağlamaktan helak olmuştum.
İlk iki bölüm çok hızlı ilerliyor biraz sıkılabilirsiniz ama sonrası...

Ben bu diziyi 2-3 yıl önce izlemiştim.Hala çok iyi hatırlıyor ve Acuşiyi düşündükçe içim buruluyor.

Dizi 2004 yapımı! Uff diyebilirsiniz. Çok eski telefonlar, kıyafetler, şaç kesimleri bile can sıkıcı olabilir, evet, ama oyunculuk, kurgu, hepsine değiyor.Şunu söylemeliyim ki bu dizi bence kore dizilerinin olmazsa olmazıdır. Yani "Ben Kore dizisi izliyorum." dedikten sonra "I'm sorry I love you izlemedim." derseniz,eksiksiniz demektir.Tamam tamam abarmayayım diyorum ama yok ya İZLEMELİSİNİZ.
Dizinin Türk versiyonu da var: Bir aşk hikayesi! İlk birkaç bölüm birebir uyarken sonraları batırdılar tabiki.Beklediğimiz bir şeydi bu,şaşırmadık!








Dizinin konusuna gelecek olursak anlatmak bile dramatik.
Sevgilisini korumak için silahların önüne kendini atan Acuşimiz sans eseri yaşar ama beyninde mermiyle. Bu da onda kişilik bozukluğu oluşturur. Ölüme yaklaştıkça kendisini terk eden annesini bulmaya karar verir.Kardeşini annesini bulur.Bulur ama hepsi birer ağlamaklı hikaye!
İzleyin öğrenin.





4.It's ok,that's love




Bu dizi de herkes hasta!Şaka bir yana da gerçekten normal bir insan yok yahu! Hepsinde psikolojik bir rahatsızlık var. Bildiğimiz gibi psikolojik rahatsızlıklar da derin üzüntü sonucunda oluştuğundan dizinin birçok yerinde duygusala bağlıyoruz.



Dizide ki tüm karakterlerin bir problemi bir rahatsızlığı var dedim ya düşündüm de kliniği olan acuşinin yok sanırım.Tabi olmaz arkadaş o ne rahatlık öyle! Demekki neymiş hiçbir şeyi kafaya takmamak gerekiyormuş.



Şimdi üzücü, dramatik dedim diye diziyi böyle sanmayın.Jang Jae Yul(yazar) ve Ji Hae Soo(doktor) arasında geçen didişmeleri, ev halkınınsa çıkarı doğrultusunda birbirlerini satmaları, birbirlerine kendilerince yardımları gerçekten çok çok çok eğlenceli.Hepsinde biraz sıyırmışlık var ya ondan bence.

Nerdeyse konusunu anlatmayı unutuyordum. Derin üzüntü ve rahatsızlığı olan kişilerin acılarıyla baş etmeye çalışmalarını anlatıyor. Herkesin kendince sorunları var anlayacağınız. Herkes kendi hayatının kahramanı. 







Konu psikiyatr olur da empati yaşanmaz mı? Özlü sözler olmaz mı! Felsefik düşüncelerde kafalar karışmaz mı!Biraz abartmış olsam da sade ve güzel bir replikle örneklem verelim.Sanırım benim hayatımda böyle insanlardan çok olduğu için hoşuma gitti.



Bu kız gerçekten çok güzel tam anime kızları gibi.Hiç beklemediğimiz insanlar ilaç gibi yaralara iyi gelebiliyor.Dizide en etkilendiğim sahnelerden biri de bu kulaklıkla öpüşme sahnesiydi.


Bildiğimiz gibi bazı güzel dizilerin sonları çok kötü biter. Yani bizim istediğimiz gibi bitmez. Sonu istediğimizden de güzel biten bir dizi! Tam bir mutlu son. Herkes ermiş muradına biz gidelim KORE'ye.

 



5.Kill Me, Heal Me


Mükemmel bir dizi daha!! Şaşırtan, güldüren,düşündüren,meraklandıran, dramatik olaylarıyla üzen..
Yani tüm duyguları birleştirmiş psikoloji konulu bir dizi!
Ben bir kaç bölüm bakayım, replik hazırlayayım derken tüm diziyi tekrar izledim.Başka bir şey dememe gerek yok sanırım.
Öncelikle bu diziyi izlemeden "dissosiyatif kişilik bozukluğu" hakkında bilgi sahibi olmalısınız.
Ben kısaca değineceğim çocukluk yıllarında travma geçiren kişiler yaşadıkları bu travmadan uzaklaşmak için benliklerinde başka bir kişik oluşturur.En az 2 en fazla 10 kişilik olabilir.Tabi bu kişiye,travmaya falan filana göre değişiyor.Bazen bu kişilikler birbirinden haberdar olmazken bazen de film izler gibi hissedebiliyormuş. En ilginç olanı ise kişilikler kız,erkek, herhangi bir yaş,farklı ırk,farklı dilde olabilirmiş.Dizi bu rahatsızlığı çok iyi yansıttığı için tebrik yazıları dahi almış.


şimdi gelelim dizinin konusuna... zengin bir ailenin çocuğu küçükken yaşadığı bir olay sonucunda kimlik bozukluğu rahatsızlığına yakanır.7 karakterle yaşamaya başlar.
1. cha do hyun (gerçek karakter)

2. shin se gi( cool,yakışıklı,gösterişi seven,saldırgan,sinirli,en acı çeken karakter)

3.ferry park(bomba yapan, balık tutan babacan karakter)

4.ahn yo sub(17 yaşında liseli,intihar etmeyi isteyen ve sürekli planlayan karakter)

5.ahn yo na(ahn yo sub'ın ikiz kız kardeşi, idollere ve yakışıklı erkeklere bayılan,makyajı seven hareketli,eğlenceli,başa bela karakter )


6.nana (6 yaşında kendini çok göstermiyor)
7.bay x (bu da çok fazla kendini gösteren bir karakter değil.)
tüm karakterler
Cha Do Hyun bu karakterleri gizlemeye çalışırken bir psikologdan yardım ister.Spoi vermemeye çalışıyorum hatta kendimi zorluyorum. Olaylar burdan sonra başlıyor diyebilirim.


Beni en çok etkileyen karakter Shin Se Gi'dir.Acı dolu bakışlarıyla dünyaya öfkeli olması.Sürekli "gerçek değilsin" diyerek davranmaları da daha çok sinirlendiriyor. Düşünsene sana size herkes "gerçek değilsin,kaybol"diyor.Seni öldürmeye, yok etmeye çalışıyor doktorlar.Kim sinirlenmez ki!
Bence bundan dolayı sinirli.Nasılda anlayıverdim onu.Her türlü anlayış gösteririm ben Shin Se Gi'ye.

Ah ah, Shin Se Gi !!
                                      
dizi oyuncularını tam bir anlatayım.
Cha Do Hyun(ve karakterleri)
Oh Ri Jin: Psikiyatri alanın doktor ve meslekte ilk yılı.
Oh Ri On: Roman yazarıdır.Oh Ri Jin'in ikiz kardeşidir. Ahn Yo Na karakteriyle de başı derttedir.
 Aynı zamanda bu ikili en iyi çift ödülünü de kazandı .Çok komik ya!!

Spoi vermemek için çok uğraştım gerçekten ama bir iki foto da koymadan olmaz.

Tabi ki de öpmedi ama buna pişman oldu.






Kesinlikle izlemelisiniz çingular!!!İyi seyirler o zaman!!!



6.Gu family book

Çooook uzun zaman önce izlediğim bir dizi ama hala müziklerini dinlerim.Dinlerken de 4men grubunun etkileyici sesiyle ilk gün ki gibi değil; her dinleyişte farklı olarak etkilenirim.Her seferinde başka öküz oturur böğrüme.
Dizi tarihi, fantastik heyecanlı ve duygulu.Duygulu kısmının en etkili nedeni de müzikleri.
Oyuncuları da bildiğimiz oyuncular.
                                                                 lee seung gi
                                                                               


                                          suzy missA grubu üyesi ayrıca türkiye'de de sahne almıştır.
                                             
                                yoo yeon seok Bu sanatçı da türkiye de tatil yapmış sanatçılar arasında.Bunları biliyor musunuz gibi oldu yahu!

                                                                          lee yoo bi
                                                                          sung joon

                           choi jin hyuk dizinin başında yoon seo hwa(lee yeon hee) ile Jiri dağının koruyucu tanrısı gu wal ryung(choi jin hyuk) kişilerinin aşkını anlatır.beni en çok gu wal ryung un aşkı etkidi.


lee yeon hee 
                                      

Jiri dağı tanrısı aşık olur.Kadını evine getirir,sevimliliği ve samimiyetiyle kendine aşık eder deeeee... eder ama sonunda kuşku kalbe girince aşkın yerini nefret alır. Kendi bir şeytana dönüşür.Onu kim mi durduracak? oğlu. Hah hah tabii de bir oğlu(lee seung gi) olduğundan haberi yok.
üstelik de annesi bir insan.Acaba bu yüzden babasından daha mı güçlü?yoksa daha mı güçsüz?






7.my love from the stars
8.sungkyunwan scandal
9.doctor stranger
10.master's sun
11.capital scandal
12.healer
13.marriaget without love
14.49 days
15.my family is a gumiho
16.d day

2 yorum:

  1. super yazmissin merve kardesim benim favorim ve kore dizilerine baslama sebebin Im sory I love you du ve vsonuna kadar agladim tam 5 kez izledimm okardar yani....:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çoook teşekkürler düşüncelerini paylaştığın için:)

      Sil