28 Mart 2016 Pazartesi

Ramen Tarifi 2


Biliyorsunuz ki ramen genelde balık suyuyla ya da balık ürünleriyle pişer. Biz pek fazla tercih etmeyiz yine merak etmiyoruz demek değil bu!


Balık suyunu yerine ben ton balığı konservesindeki yağı pişen suya ekledim. Kokusu çok belli ama tadı rahatsız edici değildi. Öyleyse denemek isteyenlere 2. tarifim gelsin.


2 su bardağı suyu tencere koyuyoruz. O kaynamaya bırakılırken konservenin yağını suya ekliyoruz.(bir yemek kaşığı kadar olsa yeterli) Ton balığını ister içine koyun,içine koyacaksanız tabağa alınca ramenin üstüne ekleyin; ister yanında yiyin. ben rameni sade sevdiğimden içine koymadım yanında meze gibi yedim.
Ben bir diş sarmısağı da ekledim. 
Kaynayınca rameni suya atıyoruz, 3dk. pişecek.Bu sırada çok fazla karıştırmayın rameni, hafif hareketlerle sağ sol yaparak açabilirsiniz.
Rameni tabağa almadan yeşil soğan ve baharatları ekleyin.
NOT:Ben hafif ekşilik sevdiğimden sumak koydum. Tabaktaki benekler sumak ve pul biber .
Afiyet Olsun!
Yanına yumurta rulosu,yumurtalı kabak, turşu ekleyebilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder