1 Mart 2016 Salı

Kore Yemek Kültürü






Kore dizilerini izlerken ağızlarını şapırta şapırta yedikleri yemekleri merak ediyoruz. hatta tadını bile bilmezken canımız çekiyor,değil mi?Peki, Kore yemekleri hakkında ne kadar biliyoruz?


Kore yemekleri: Ana yemek, meze ve bap(yagsız,tuzsuz pirinç pilavı)dan oluşur.

Ana yemekler genelde sulu çorba tarzı yemeklerdir. Yemeklere tuz değil, şeker katarlar.Yine bizden farklı olarak susam yağı ve soya sosunu sıkça kullanırlar.Kore denizlerle çevrili olduğundan deniz ürünlerini çok çok çok fazla kullanır.

 İyi de bizde ada ülkesiyiz bizimde denizlerimiz var.Neden balık yemeği ya da deniz ürünlerini sevmiyoruz? Bunu ben soruyorum sandınız dimi! Koreli arkadaşım bu soruyu sordu bana ve ben İslamiyetten mi girsem konuya damak tadından mı diye düşündüm "bilmem" dedim,çıktım işin içinden. Gerçekten biz pek sevmiyoruz deniz ürünlerini.Elbette ki seven var, yiyen var ama ben çoğunluk adına sorguladım. Ayrıca kaçımız ahtapot yemiş, kaçımız balık kafasıyla çorba yapmış?

Konudan uzaklaştık tekrar toparlıyorum. Ana yemekler balık,çeşitli deniz ürünü(bayaaa bi çeşit nerdeyse bulduklarını değerlendirmişler),tofu(hani peynire benzeyen),et( en çok domuz eti ).

Bu arada dipnot!Kore de Müslümanlar yok denecek kadar az olduğundan içki ve domuz eti çok yaygın.Bazıları neden diye soruyor."Neden bunları tüketiyorsunuz?" neden yapmasınlar ki, adamlar Müslüman değil.Onların inançlarında böyle bir yasak yok.Ayrıca neden diye sorulması gerekenlerde bizleriz.Madem Müslümanım diyorsun neden içiyorsun alkolü?Bence önce kendimize soralım bu soruları.Bu sorularla Korelileri bunaltmayalım yani.

Geldik gene yemeklere...Kore de inek eti çok pahalı olduğundan özel günlerde ve ya özel misafirler gelince yapılıyor. MANGAL olayını da bizler gibi çok seviyorlar. Aa,onlar da mı mangal yapıyor dediniz sanki
işte mangal!

Ben gerçekten bu ızgara yemeklerini, restoranlarını çok beğeniyorum. Keşke Türkiye'de de olsa! Masaya gömülü ızgara, üstte aspiratörü ile eti istediğin gibi pişirebiliyorsun. günün her öğünü de eti, ana yemeği yiyebilirler. Yani kahvaltı kültürleri yok demek istedim uzaktan uzağa.

Mezeler  anlatmakla bitmez.Milyon tane mezeleri var. Yemeğin yanında da illaki olur.Bizim salata, turşumuz gibi sofra bunlarsız olmaz.Restoranlarda da ücretsizmiş AYNI bizim gibi. bunlar hep kültürlerimizi benzetme, yakınlaşma çalışmaları.Biliyorum, biliyorum damak tadımız çok farklı! Yani birçok yemek ve yiyecekler bize pek hoş gelmiyor.Bu da damak tadının kültürle bütünleştiğinin kanıtı!(ne kadar bilimsel konuştum).  

Sofra da beyaz küçük tabakların hepsi meze.

mezelerden birkazçını tanıtayım.
yumurta rulosu
kimbap
  

Bap ekmek yerine yenilir. yağsız ve tuzsuz pirinç lapasıdır. Her ailede pirinç yapma makinesi vardır. Ekmek yerine pirinci tüketirler.Hiç mi ekmek yemiyorlar?diye kafanıza takılmasın. Fırınları var; ekmek elbette yiyorlar ama bizim gibi her sofrada değil. Pasta yer gibi, değişiklik olsun der gibi.


En Sık Gördüğümüz Yemekler
ramen
bibimbap:
karıştırmak demektir.Yani bapla tüm yiyecekleri karıştırırlar.
mandu:
haşlama ve kızartma çeşitleri var. İsmi ve yapılışıyla mantıyı hatırlatır.
boggeum bab:
bu yemekle hatırladığımız dizi 


rooftop prince

sokak yemekleri
 Kore de sokakta yemek yemek çok yaygın. Hatta bu yemekleri nerdeyse evde yapmazlar.Ayaküstü ya da taburede yerler. Düşündüğünüz gibi pis yerler değildir. Hijyen çok önemlidir ve acummalar yapar.



Tatlılar
Pirinç unundan yaptıkları tek tarz tatlıları vardır. O da bize göre tatlı bile sayılmaz sanırım,bizim şerbetli tatlılarımızı düşününce.


Görünüş olarak çok çeşitli görünse de içerik pirinç unu ve şekerdir. Farklı şekil ve renklerle zenginleştirilmiştir.

Daha sonra kendi denediğim Kore yemeklerini tanıtacağım sizlere. Beni takip etmeye devam edin!








4 yorum:

  1. Hep kore yemeklerini merak ederim tadi nasil diye, olsada yesek derim hep, dizilerde onlari yerken gormek istahh aciyor ozellikle ramen yerkennn nasil canim ceker :)) tariflerini beklicemm :)bide koreden arkadasim dedin korece biliyor musunuzz? bende ogrenmek istiyorumm ama hangull bana biraz zor geliyor.kendimce biseyler ogreniyorum amaaaaa pek olmuyor:))).

    YanıtlaSil
  2. korece o kadar da zor değil.bende kitaplardan ve internetten çalışarak öğrendim.korece dil anlatmayı da düşünüyorum ama klavye sorunu var.klavye sorununa çözüm bulursam korece-türkçe sözlük de oluşturdum kendimce onu da paylaşmayı istiyorum. yorumların için de ayrıca teşekkürler;)

    YanıtlaSil
  3. bekliyor olacagimm cunku ogrenmeyi cok istiyorum koreceyi... 😊 ve ayrica biseydegil...:)))

    YanıtlaSil