14 Şubat 2016 Pazar

Doğum Gününde Miyeok Guk (Yosun Çorbası)

Blogumu doğum günümde açtığım için size Yosun Çorbası (Miyeok Guk)nı tanıtmak istiyorum.
Hiç yapmadığım için tarif vermeyeceğim.Onun yerine ne zaman içilir, neden içilir bu çorba bunu anlatacağım.
Birçok dizide gördük, duyduk. "Doğum gününde yosun çorbası içmezsen olmazzzz. " ama neden?


Lohusa anneler 1 ay boyunca kan yapıcı besleyici özelliğinden dolayı yosun çorbası içermiş. Annelerinin ne kadar zorlandığını hatırlamak için çocuklarda doğum günlerinde bu çorbayı içiyorlar.Doğum gününde anneni hatırlamak bence çok güzel bir düşünce. Kaçımız doğum gününde annesine teşekkür etti?Annem  beni doğum günümde aramadı diye trip attım.Onun bana trip atması gerekirmiş meğer,bu zorlu günümü hatırlamadın diye.

Peki ne var ki içinde? Kuru yosun, dana eti, sarımsak,susam yağı(onlar genelde susam yağı kullanıyor),tuz, soya sosu.
Ben hiç içmedim, yosun da yemedim. bu yüzden güzeldir,çirkindir gibi bir yorum yapamayacağım.

"A,pasta kesmiyorlar mı?Ben pasta kestiklerini de gördüm."diyenlere cevabım; tabiki de doğum günlerinde pasta kesip kutluyorlar. Yine de geleneksel bir şey olduğu için yosun çorbası içmeyince eksiklik hissediyorlar.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder