20 Mart 2016 Pazar

Kore Yemeği Yumurtalı Kabak



Dizilerde gördüğümüz mezelerden biri olan "Yumurtalı Kabak" denedim sizler için. Çingularım için!!


Çoook güzel oldu,neden daha önce denememişim diye kızdım kendime.Kesinlikle deneyin derim ben. Hatta yemeği denedikten sonra herkese" Deneyin çok güzel oluyor" dedim. Sonra da kuzenimden "Ben yedim bundan komşum yapıyor böyle"dedi. "Nasıl ya!"diyerek dumur oldum tabiki,nitekim komşusu koreli filan değil Türkoğlu Türk çünkü.

Neyse evinizde rahatça deneyebileceğiniz Kore sofrası hazırlarken ekleyebileceğiniz yemeklerden birisi "Yumurtalı Kabak"(Korece adını bilmiyorum araştırdım ama bulamadım maalesef).

Malzemeler:
  • bir kabak    (Ben denemek için bir taneden yaptım kişi sayısı kadar kabak yapabilirsiniz.)
  • bir yumurta         ( ne kadar yumurtalı olursa o kadar güzel oluyor.kabak sayısına göre artırabilirsiniz.)
  • un ,tuz,karabiber     (istediğiniz baharatlar..)

Yapılışı:
 Açıkcası ben yumurta çabuk pişip kabağın çiğ kalmasından endişelendiğimden önceden kabağı haşladım.Bu sefer de içi sulu gibiydi. Yani aslında hafif olmuştu,kötü değildi ama hiç de gerek yokmuş.

 (Eğer kabakları ince dilip ocakta kısık ateşte pişirirseniz haşlamadan daha iyi olur diye düşünüyorum.Aslında iki türlü de deneyip öyle bu yazıyı yazacaktım. Baktım günler geçip gidiyor en iyisi mi çingularım denerlerse bana yorum atarlar dedim.)

Kabağı  ince ince dilimliyoruz. Yumurtayı unlayıp çırpıyoruz. (Benim elimin altında mısır unu vardı onla denedim.) Kabakları yumurtada iki üç kere dönderiyoruz, Ne kadar yumurtalı olursa o kadar güzel oluyor.Hatta ben tavada üstüne de biraz yumurta ekleyerek yaptım çok daha güzel oldu.
 Yani çok yumurta, çok lezzet!!

 Yumurtalı kabakları kızgın yağda, kısık ateşte pişiriyoruz.

 




Pişen kabakları tabaklara alıp (alta peçete de koyabilirsiniz yağını çekmesi için) servis yapıyoruz.
En güzelleri üste koydum ki güzel gözüksün diye. O kadarcık hile de yapayım dimi.



 Bu arada burda ki rameni soya soslu,yeşil soğanlı denedim.Sakın yapmayın çok kötü oldu. Daha önce ramen tarifi vermiştim ordan bakabilirsiniz.


AFİYET OLSUN!!!!


5 yorum:

  1. Lezzetli görünüyor, eline sağlık canım. :)

    YanıtlaSil
  2. eline saglik..chingum guzel gozukuyor kesin denerim.
    Bende buna benzer havucla yapiyorum havuclari haslayip yumurtali una bulayip kizartiyorum tek fark ben sarimsakli yogurt dokuyorum ustunu😊

    YanıtlaSil
  3. eline saglik..chingum guzel gozukuyor kesin denerim.
    Bende buna benzer havucla yapiyorum havuclari haslayip yumurtali una bulayip kizartiyorum tek fark ben sarimsakli yogurt dokuyorum ustunu😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. havucu hiç görmedim ama güzel olur eminim.bende severim havuclu yoğurtlu...

      Sil