6 Mart 2016 Pazar

Kore Yumurta Rulosu



Belki de en kolay ve damak tadımıza en yakın kore yemeğidir yumurta rulosu. Omletin rulo edilmiş hali diyebiliriz. 

Korelilerin kahvaltı yapmadıklarından bahsetmiştim.Ne zaman yiyorlar peki bunu?
Ana yemeğin yanında meze olarak, Pikniğe gittiklerinde,kendilerine sefer tası hazırladıklarında yiyorlar. Birde biz sıcak sıcak severken onlar daha çok soğuk halde yiyorlar bu yumurta rulosunu. Ben soğuk denemedim açıkcası.

Malzemeler:
  • 3 yumurta (ne kadar kalın olursa o kadar güzel oluyor)
  • ben peynir ve yeşil soğanlı yaptım.
  • siz dilediğiniz şekilde havuçlu,maydanozlu,kırmızı biberli, vs yapabilirsiniz.
  • tuz,dilediğiniz baharatlar(acı biber,karabiber...) 
  • tuz atmayı kesinlikle unutmayın lakin sonradan eklemiyorsunuz. Sonra benim gibi çaresiz kalmayın






 Yumurtaları kaseye kırıp, malzemeleri ekleyip, hepsini çırpıyoruz.

 Büyük tavada altı hafif kızarana kadar pişiriyoruz.
Geldik püf noktasına!!!
Yumurtanın alti pişmiş ama üstü tam pişmemişken kıvırıyorsunuz.



 İlk yaptığım da rulolayıp hemen tabağa almıştım yumurtamı. Bu yanlış.
 Kıvırdıktan sonra altı ve üstü kızarana kadar bekliyoruz.5 dak. kadar. Hem içi pişmeye devam ediyor hem de içi istenilen kıvamda oluyor.Bu doğru görüntü!
Tabağa koyduktan sonra dilimliyoruz.

En üstüne ketçap sıkılarak yeniyor. Tercihinize kalmış tabi. Olmaz öyle diyenler için, bir kere deneyin derim. Ben yakıştırdım.Ketçap yumurtaya yakışıyormuş yahu diyeceksiniz.




AFİYET OLSUN!


1 yorum: