6 Aralık 2018 Perşembe

Ekşi Tatlı Ramen


Acı Tatlı Ramen

Rameni çok seviyorum ve özellikle farklı malzemelerle kendim tatlandırdığımda daha lezzetli oluyor.Gene kendi denediğim ramen tarifi veriyorum, bakalım bu rameni beğenecek misiniz?

Malzemeler: 

1 paket ramen
1 yemek kaşığı soya sosu
3 küp şeker
1 tutam zencefil
1 diş sarmısak
1 yumurta
1 çay kaşığı biber salçası
yarım yemek kaşığı domates salçası
kavrulmuş dana kuşbaşı (dolabımda olduğundan ekledim.isterseniz koymazsınız ya da sosis,sucuk gibi başka eklemeler yapabilirsiz)
Bende olmadığı için koyamadım ama yeşil soğan da eklerseniz çok yakışacaktır.

Yapılışı

Bir kaseye soya sosunu,biber ve domates salçasını, zencefili ve etimizi koyuyoruz.sarmısağı da rendeleyerek ekleyip karıştırıyoruz.
Tenceremize suyumuzu alıp(Ben artık göz kararı yapıyorum.Siz ramen paketindeki ölçüyü koyabilirsiniz.)içine bu karışımı da döküyoruz ve suyu kaynamaya bırakıyoruz.
Kaynayan suya rameni koyuyoruz paketi acı biber tozunu ekleyip(diğer tatlandırıcı tozu ben eklemiyorum hem zararlı hem koyduğum malzemelerin tadını değiştirecektir) ramen yumaşayana kadar yüksek ateşte kaynatıyoruz.Pakette 3 dak. yazıyor ama bence kendiniz makarna mantığında kontrol edebilirsiniz.
Ramen yumuşayınca yumurtayı kırıp ekliyoruz. Yumurtayı isteğe bağlı karıştırabilir ,karıştırmayabilir ve ya ayrıca haşlayıp içine ekleyebilirsiniz.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder