12 Ocak 2019 Cumartesi

MeRi'nin kimçisi


Kimçi Yaptım

Dizileri izlerken canı çekip, meraktan deneyip sonra da sanki yıllarca kimçiyle büyümüş gibi özleyenler...Evde sizde yapıp,ramenin yanında yiyebilirsiniz.
Lahmacun nasıl limonsuz eksikse, ramen de kimçi olmadan eksik kalıyor.

Malzemeler:

  • 1 adet atom marul(orijinali çin marulu ama ben bulamadığım için böyle)
  • 2 tane yeşil soğan
  • 5 diş sarmısak
  • 1 adet havuç
  • 2 yemek kaşığı tatlı biber
  • 1 çay kaşığı zencefil(ben toz kullandım gene tercihe bağlı, hatta genelde taze zencefil kullanılır)
  • 1 çay bardağı pirinç unu 
  • 1çay bardağı su
  • tuz
  • NOT:Balık sosu,soya sosu ve mantar haşlayarak suyu da kimçiye ekleniyor.Lezzet olması için sanırım.Önceden yaptığımda bu sosları bulamadığımdan tavuk bulyon  kullanmıştım.Bu sefer sade yaptım.
          Ayrıca bunu yaptıktan sonra elma ve ya armut rendesi konulduğunu da öğrendim.Bu da fermente olmasını hızlandırmak içindir.Ben yaptığım gibi anlatacağım size.

Yapılışı:

Marulu dörde bölüp her yaprak arasına bolca tuz ekiyorsunuz.Yaprağın her köşesinde tuz olmasına dikkat etmek lazım.Bir saat kadar bekledikten sonra üstüne ağırlık koyuyorsunuz ki iyice ezilsin suyu çıksın ve yumuşasın.



                                   

Ben bir gece beklettim. Olup olmadığını yaprağın en sert yerini kıvırıp bakabilirsiniz. Eğer kırılmıyor ve yuvarlanıyorsa olmuş demektir.
                                                   
Yumuşayan marullarımızı 2-3 kez köşesini bucağını iyice yıkıyoruz ki tuzu gitsin.

Yeşil soğanları iri iri doğruyoruz.Havucu verev doğrayıp sonra dilimliyoruz. Ben rendelesem nasıl olur diye azıcık denedim çok ince kalıyor,doğramak en güzeli.Kolayına kaçayım dedim ama olmadı.
Sarmısakları da ikiye böldüm. (Bu malzemeler yerken direk ağzıma gelmesin diye büyük büyük doğradım. Yerken ayırdım.Siz dilediğiniz gibi yapabilirsiniz. Mesela sarmısağı rendeleyebilir,yeşil soğanı daha küçük doğrayabilirsiniz.Sonuçta siz yiyeceksiniz.)


                                                    

Sıra geldi lapa yapmaya...Soğuk suya pirinç ununu koyup, karıştırıp, ocağa alıyoruz. Bir-iki dakika kaynadıktan sonra altını kapatıyoruz.


Kırmızı biber acı ve tatlı, zencefil koyup karıştırıyoruz.


Lapaya doğradığımız yeşil soğan,havuç,sarmısağı da ekliyoruz.

Sıra geldi marulla lapayı birleştirmeye... Marulun her yaprak arasına bu lapadan sürüyoruz.Bir yaprak bir lapa,bir yaprak bir lapa...Kaba bu şekilde yerleştiriyoruz.

En son böyle görünüyor.
                                    

Bol sulu olunca daha güzel oluyor ve lezzet daha güzel yerleşiyor.İki gün ışıksız ortamda, iki günden sonra buzdolabında bekletiyorsunuz. İki hafta bekledikten sonra afiyetle yiyebilirsiniz.

Benim gibi sabırsız olup ilk hafta yarıya indirenlere diyorum sabredin!
İki hafta sonra müthiş bir lezzet oluyor.Suyuna ekmek banmışlığım, kimçili ekmek arası yapmışlığım var. Üstelik soğan, sarımsak mide dokunur sanmıştım(genelde çiğ yiyemem), tadı ne kadar ağır olsa da mideme dokunmadı.


Bittikten sonra kalan suyuna tekrar marul yapıp eklemeyi deneyeceğim. Olursa güzel olur,kolay olur, tembel işi olur,tam benlik olur!


Herkese AFİYET OLSUN!


















4 yorum:

  1. bende yaptım ama bende çin marolu yoktu lahana ile yaptım manyak bşr şey oluyor

    YanıtlaSil
  2. bende yaptım ama bende çin marolu yoktu lahana ile yaptım manyak bşr şey oluyor

    YanıtlaSil
  3. bende yaptım ama bende çin marolu yoktu lahana ile yaptım manyak bşr şey oluyor

    YanıtlaSil