28 Ekim 2017 Cumartesi

Siz Hala AYLA Filmini İzlemediniz Mi!


Korecanlar olarak çok uzun zamandır bekliyoruz bu filmi.Çekilsin, çekilecek, bitsin derken vizyona girmiş bulunuyor AYLA filmi. Ne yalan söyliyeyim konuyu bildiğimden ve bana belgesel izlenimini verdiğinden belki bilmiyorum beklentim çok da yüksek değildi.Tabiki bu filmi izlemeden önceki düşüncelerimdi.

Pekiiii AYLA'yı nasıl buldum?


Herkesin bildiği yerden başlayayım.sıkıcı siyasi bilgi vereceğim kusura bakmayın!Öğrenmesen de konuyu anlayamıyorsun.Öğrenirkende sıkılıyorsun!
1950 yılında Türkiye NATO'ya girebilmek için Güney Kore'ye asker gönderdi.İkinci Dünya Savaşı zaten bitmişti ancak Kuzey Kore Çin'le birleşip Güney Kore'yi işgal etmeye başladı.

Süleyman asker de tam bu sırada geldi.Kuzey Kore ve Çin askeri tarafından ailesi öldürülen küçük bir kız buldu.Oracıkta nasıl bıraksalardı alıp karargaha getirdiler.

















Küçük kız yaşadığı şoktan dolayı hiç konuşmuyordu bu yüzden adını AYLA koydular. Ayla tüm askerlerin maskotu oldu.Sevilmeyecek gibi mi! Çekik gözleriyle kırpıştıra kırpıştıra bir bakıyor...



Konusu böyle de peki film nasıl? Ağlamak garantili! mendillerle gidin canlarım!!!


Film hikayeye birebir sadık kalmış ve duygular o kadar iyi izleyiciye hissettirilmiş ki (ben sevecem tabi korecanım ben) film biterken arkadan birinin ağlayarak  "Beni böyle filmlere getirmeyin bir daha" dediğini duydum. Artık ne kadar ağladıysa...
 Film ayrıca oscar ödüllerine aday gösterildi.Ödül alsa da almasa da her türlü Türk-Kore dostluğunu tekrardan duyuracağı için kazançlı çıkacağız. Biz şimdiden kazandık yani.

Oyuncular...Oyuncular...
Müthiş bir kadro övmeye bile ihtiyacı yok! Hepimizin bildiği kaliteli oyuncular amaaaa bilmediğimiz kişi küçük kız(Kim Seol). Beni en çok etkileyen küçük kızın oyunculuğu oldu.
Nasıl bu kadar iyi olabilir dedirtiyor insana evet biliyoruz Kore'nin en iyi çocuk oyuncularından kendisi ama yine de NASIL BU KADAR İYİ OLABİRLİR!!!!
Filmi böyle etkileyici kılan en büyük etmenlerden biri Süleyman askerin ve Ayla'nın hala yaşıyor olması bence.Şu anda Süleyman asker 90lı, Ayla küçük kız ise 70li yaşlardadır. Ayla, Süleyman askere yapılan röportajlarında "baba" diye hitap eder. Birden ona kadar da Türkçe sayı sayar. Nerden mi biliyor? Askerlerin sabah sayım yaparken söyledikleri için hatırladığını söylüyor.


 



Bununla ilgili resimler ararken Süleyman askerin ve Ayla'nın Kore'deki resimlerini de buldum.



Açıkcası ben Ayla'yı tek sanıyordum. Filmde öğrendiğime göre savaş yetimi 28 milyon çocuğun 1 milyonunu Türk askerleri bu şekilde korumuş, kurtarmış ve hatta okul açmış.
Burda da gururlandığımız diğer askerlerimiz.





Hepimiz askerimizin cesaretiyle,gücüyle, korkusuzluğuyla gurur duyuyoruz.Ama bu film askerimizin bir yönünü daha tanıtmadı mı bize? Sevgisi ve Şevkati!Tüm gazi ve şehitlerimize bugün de minnettarız.Şimdi bile duygulandım.
O HALDE HAYDİ MİLLET SİNEMAYA!HEPİMİZ AYLA'YA GİDİP İZLENME REKORLARI KIRDIRALIM!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder